logo-la-cerveza-espanola-1-copy

Over ons

La Cerveza Española is een in Amsterdam gevestigd familiebedrijf dat in 1999 werd opgericht door de in Lérida geboren Trini Balust Agullana. Als eerste begon zij in Nederland met de import en distributie van San Miguel, het bekendste Spaanse biermerk op de internationale markt. Het was haar missie om Nederland kennis te laten maken met Spaans bier en San Miguel in Nederland net zo geliefd te maken als in Spanje.

Het succes van San Miguel maakte de Nederlandse markt rijp voor méér. In 2011 breidde La Cerveza Española het assortiment uit met Mahou, het grootste biermerk in Spanje. Daarmee werd aangesloten bij de grote vraag naar Premium Pilseners. Met Mahou groeide La Cerveza Española uit tot een aanzienlijke organisatie met twee bieren van wereldkwaliteit.

Het assortiment groeide verder. De toenemende vraag naar craft beers inspireerde in 2017 tot de import van Alhambra Reserva 1925: vanwege zijn unieke smaak en opvallende presentatie een van de meest prestigieuze craft beers in Spanje. Een jaar later brachten we Nomada Brewing en La Vella Caravana, twee ambachtelijke bieren afkomstig van hooggewaardeerde Spaanse brouwerijen. In ons vernieuwde merkenassortiment zijn verschillende bierstijlen te vinden, zoals India Pale Ale (alias IPA), Weisse en glutenvrij bier.

Na 19 jaar ervaring en knowhow op ons vakgebied weten we bij La Cerveza Española precies hoe we een merk strategisch op de markt kunnen positioneren. Onze klanten kunnen rekenen op een gespecialiseerd advies. Onze nauwe relatie met de brouwerijen in Spanje maakt het mogelijk om origineel technisch materiaal en promotiemateriaal te leveren. De klantenkring van La Cerveza Española omvat grote regionale en nationale supermarktketens, food- en drankengroothandels, retailers, het cash-and-carry segment, de horecasector, specialiteiten- en delicatessenwinkels en slijterijen.

Voor onze merkenstrategie volgen we nauwlettend de trends in bierconsumptie en consumentengedrag in binnen- en buitenland. We weten wat consumenten willen en hoe we hier optimaal op kunnen reageren. Samen met haar klanten wil La Cerveza Española haar missie realiseren: het aangaan van duurzame relaties met klanten en daarmee merken en ervaringen aanbieden die mensen bij elkaar brengen.